Balasan Allah adalah sesuatu yang PASTI

Petikan maksud dari surah Al-Mulk.

16. sudah berasa amankah kamu, bahawa Dia di langit tidak akan membuat kamu ditelan bumi ketika tiba-tiba ia terguncang?

17. atau sudah merasa amankah kamu, bahawa Dia yang di langit tidak akan mengirimkan badai yang berbatu kepadamu? Namun kelak kamu akan mengetahui bagaimana akibat mendustakan peringatan-Ku.

27. maka ketika mereka melihat azab pada hari kiamat sudah dekat, wajah orang-orang kafir itu menjadi muram. Dan dikatakan kepada mereka, "Inilah azab yang dahulu kamu memintanya"



Balasan Allah itu adalah sesuatu yang PASTI. Jika tidak di dunia, ia pasti di akhirat kelak. Jadi, marilah sama-sama kita bertaubat memohon keampunan Allah di atas segala kesalahan dosa yang lepas. Sesungguhnya Allah akan mengampuni hamba yang ikhlas memohon ampun daripada-Nya.

6 awek dan jejaka hot!:

EyqaLuvender said...

yup,balasan Allah itu pasti...
setiap kebaikan akn diberi ganjaran...
setiap khjtn akn diberi seksaan wpon sebesar zarah...
nauzubillah.

Just Mini Love said...

Allah itu maha kuasa..

nice sharing ;)

Iefa Ujang said...

balasan tuk kebaikan n keburukan pasti ada . sma ada cpt atau lmbt , ddunia atau akhirat , sume 2 pasti . :)

Mr.Superman said...

klu la kita bole nampak dgn mata kasar apa balasan yg kita akn dpt di masa akn dtg jika melakukan dosa,pasti xde org yg berani bt dosa.tp Allah tu maha adil.Dia sentiasa menguji hambanya dgn ujian mengikut kemampuan masing2.Cuma iman yg membezakn.Dosa akn dibalas seksa.

P/S: knp milo sdh ni?habaq mai kt ceq.

budak penjara said...

ye..pasti dan mesti

zulkoa said...

mintak balasan baik je..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...